Viser opslag med etiketten Visits. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Visits. Vis alle opslag

mandag den 6. februar 2012

My Visit to Rosen & Liljen

Jeg har været på besøg hos vintage butikken Rosen & Liljen i latinerkvarteret, Århus. Konceptet bag stedet består af et socialt økonomisk "non profit" projekt, som ønsker at medvirke til at skabe arbejdspladser til psykisk sårbare mennesker.

Når du træder ind i butikken vil det første du vil blive mødt af, være det friske tyrkisfarvede gulv og en kraftig duft af noget der minder om røgelse. Butikken er indbydende og giver dig lyst til at tage på eventyr og søge efter skatten - for en sådan en kan der nemt gemme sig blandt alle de farvesorterede varer - der skaber en hyggelig og harmonisk sfære i butikken. Udstillingerne er flotte, som I også kan se på billederne, og det virker til, at alt er nøje planlagt - og det synes jeg er skønt. Nogle vintage butikker kan virke rodet, det gør denne her bestemt ikke - faktisk vil jeg sige den giver dig et overskud og lyst til at kigge den igennem.

Jeg blev taget imod af nogle rigtig søde piger i butikken, og indehaveren fortalte mig gladelig om konceptet, ideen og formålet med stedet. Jeg var især fascineret af hyggekrogene, og de var tænkt som et sted hvor man kunne sætte sig ned og måske have en hyggelig samtale, slappe af imens kæresten ihædig gennemrodede butikken eller veninden der synes, at have fået ømme fødder imens den anden fortsat ikke føler det er tid til afgang. Det synes jeg er en fantastisk idé! 

I've ben visiting the vintage store "The Rose & The Lily". It's a non profit shop with the intention of creating and supporting psychic weak people to create a functional living with a work adjusted to their needs. 

When you walk into the shop you'll be met by a refreshing floor-color and a strong smell of something I believe is incense. The shop is inviting and gives you the desire to go on adventure in the shop seaching for the treasure - and believe me, you might find a treasure among all the stuff. The place is well organized as it is sorted by colors, and it gives you the energi to keep hunting for the treasure. The displays in the shop are lovely done and I like them a lot beacause it seems that they are made with lots of thoughts and soul. Some vintage shops can seem messy and dirorganized - but this doesen't give you a such feeling, and that's great. 

I was recieved by two sweet girls, one of them was the shopowner and she gladly told me about the idea, concept and intentions with the place. One thing that really fascinated about was the coosy sitting places - they were perfect! The idea was to give the opportunity to sit down, realax while your girlfriend or friend wasn't finish looking around or trying out clothes or to have a conversation. I thought it was a great great idea - because I have such a friend that never gets tired of looking in vintage shops or secondhand shops, and I sometimes tend to do so. 

Billederne jeg tog/The pictures I took: 

 
 

fredag den 3. februar 2012

My visit to 1+1 Textil

Jeg var på besøg hos 1+1 Textil, Århus, og med tilladelse af indehaveren Helene Vonsild, fik jeg lov til at gå på eventyr i hendes lille fine butik. Hun var så sød, at jeg måtte rykke og rokerer rundt, hvis jeg havde brug for det. Her er mine fantastiske fund i butikken - nogle af dem vil jeg næsten kalde for "must haves". Det er helt sikkert værd et kig forbi.

At my visit at 1+1 Textil, Aarhus, with a permission from the shopowner Hele Volsild, I was allowed to go on adventure in her nice little shop. She was beeing so nice, that she even allowed me to move things and items if I needed. Here is my best finds from the shop - some of them I'll almost call a "must have". It's worth to pay the shop a visit.

Billederne øverst viser smykker af Louise Kragh. Jeg elsker hendes porcelæns halskæder. Jeg har selv "mickey mouse" halskæden og en matchende ring i pudderfarve (Halskæden er ikke navngivet "mickey mouse" men blot noget jeg kalder den, for det ligner mickey mouse med den form) - Fantastiske smykker siger jeg bare! Et must-have.

The pictures above shoes jewleries by Louise Kragh. I love her pocelain necklaces, I have the "micky mouse" necklace in powder (it's just what I call it, it's not the name of the necklace - but it surdenly looks like mickey mouse) with a maching ring. Stunning jewleries I must say! A must-have.

Fantastiske armbånd fra Julie Bach - noget jeg simpelthen bare må eje en dag! De er på listen over must-haves. 

Amazing bracelets from Julie Bach - something that I simply must own! They are on my list of must-haves.

Lakse skinds armbånd - det er såå flot!
Salmon skin bracelet - it's soo beautiful!


Mangler du en ny app? - Do you need a new app?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...