Viser opslag med etiketten Vintage. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Vintage. Vis alle opslag

torsdag den 1. marts 2012

Getting ready for Secondhand Bazaar, Studenterhuset.

Jeg er ved at gøre de ting klar som skal sælges i standen til secondhand bazaaren i stakladen på lørdag kl. 12-16, arrangeret af studenterhuset Århus. Der er godt nok meget jeg skal have styr på og sorteret i. Standen deler jeg med en anden blogger, og der vil blive solgt selv helt nye ting der stadig har prisskilt på. 

Jeg vil give jer en lille forsmag på hvad man kan finde.

~ * ~

I'm about to make the things ready to be sold in the stand for secondhand bazaar this on SaturdayThat's quite a lot I need to have control of and sorted in. At our stand, which I share with another blogger, there will be sold even brand new things with tags on.

I'll give you a little teaser  of what you can find. 

Leggins from Hugo Boss with tag - brand new.


Dette og meget mere vil være at finde ved vores stand - entrè: Gratis.

mandag den 6. februar 2012

My Visit to Rosen & Liljen

Jeg har været på besøg hos vintage butikken Rosen & Liljen i latinerkvarteret, Århus. Konceptet bag stedet består af et socialt økonomisk "non profit" projekt, som ønsker at medvirke til at skabe arbejdspladser til psykisk sårbare mennesker.

Når du træder ind i butikken vil det første du vil blive mødt af, være det friske tyrkisfarvede gulv og en kraftig duft af noget der minder om røgelse. Butikken er indbydende og giver dig lyst til at tage på eventyr og søge efter skatten - for en sådan en kan der nemt gemme sig blandt alle de farvesorterede varer - der skaber en hyggelig og harmonisk sfære i butikken. Udstillingerne er flotte, som I også kan se på billederne, og det virker til, at alt er nøje planlagt - og det synes jeg er skønt. Nogle vintage butikker kan virke rodet, det gør denne her bestemt ikke - faktisk vil jeg sige den giver dig et overskud og lyst til at kigge den igennem.

Jeg blev taget imod af nogle rigtig søde piger i butikken, og indehaveren fortalte mig gladelig om konceptet, ideen og formålet med stedet. Jeg var især fascineret af hyggekrogene, og de var tænkt som et sted hvor man kunne sætte sig ned og måske have en hyggelig samtale, slappe af imens kæresten ihædig gennemrodede butikken eller veninden der synes, at have fået ømme fødder imens den anden fortsat ikke føler det er tid til afgang. Det synes jeg er en fantastisk idé! 

I've ben visiting the vintage store "The Rose & The Lily". It's a non profit shop with the intention of creating and supporting psychic weak people to create a functional living with a work adjusted to their needs. 

When you walk into the shop you'll be met by a refreshing floor-color and a strong smell of something I believe is incense. The shop is inviting and gives you the desire to go on adventure in the shop seaching for the treasure - and believe me, you might find a treasure among all the stuff. The place is well organized as it is sorted by colors, and it gives you the energi to keep hunting for the treasure. The displays in the shop are lovely done and I like them a lot beacause it seems that they are made with lots of thoughts and soul. Some vintage shops can seem messy and dirorganized - but this doesen't give you a such feeling, and that's great. 

I was recieved by two sweet girls, one of them was the shopowner and she gladly told me about the idea, concept and intentions with the place. One thing that really fascinated about was the coosy sitting places - they were perfect! The idea was to give the opportunity to sit down, realax while your girlfriend or friend wasn't finish looking around or trying out clothes or to have a conversation. I thought it was a great great idea - because I have such a friend that never gets tired of looking in vintage shops or secondhand shops, and I sometimes tend to do so. 

Billederne jeg tog/The pictures I took: 

 
 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...