.... if I take two pieces?
Just a quick post from yesterday cake-date with my girls. It's a carrot cake with vanilla icing on top. I assure you that it tasted as good as it looks!
Lige et hurtigt post af gårsdagens kage-date med tøserne. Det er min veninde der har lavet en gulerodskage med vanilje icing oven på. Den smagte lige så godt som den ser ud!
Viser opslag med etiketten Cakes. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Cakes. Vis alle opslag
søndag den 1. juli 2012
tirsdag den 8. maj 2012
Cheesecake
Så fik jeg endelig prøvet at lave en cheesecake. Det var faktisk utrolig nemt. Valgte at lave en der ikke skulle bages. Har lavet en kiksebund af digestive kiks. Ostecremen er med vanilje og citron. Ovenpå er der friske jordbær og kiwi. Velbekom.
I've finally made my first cheesecake. It wasn't even that difficult to make. To the bottom I used crushed digestive. The cheese cream is made with lemon and vanilla and on the top I've put some fresh strawberries and kiwie. It's a piece of cake to make this!
I've finally made my first cheesecake. It wasn't even that difficult to make. To the bottom I used crushed digestive. The cheese cream is made with lemon and vanilla and on the top I've put some fresh strawberries and kiwie. It's a piece of cake to make this!
fredag den 20. april 2012
Chocolate Strawberry Cake Dream
Ak, allerede så hurtigt efter at have besluttet mig for at jeg ville stramme mig an og blivere sundere, så trækkede lysten til at bage og lave kager. Udgangspunktet var at lave Sarah Bernardt kager, men det gik ikke helt som ønsket med trøffelcremen, den blev alt for hård og bombastisk efter at have brugt 80% mørk chokolade istedet for 65% som der stod i Mette Blomsterbergs opskrift. Derfor endte det med at blive til noget helt andet.
Jeg undlod at give det chokolade overtræk, da det mørke simpelthen var nok i sig selv. Istedet sprøjtede jeg flødeskum rundt i kanten, skar nogle jorbær i skiver og placerede dem symetrisk på kagen. Violà, en chokolade jordbær tærte alla Camilla :)
Bunden er lavet af kransekage masse og de blev rigtig gode.
Opskriften:
3 æggehvider
500 g rå marzipan (revet)
250 g sukker
Jeg lod sukkeret trække en halvtime i æggehviden så sukkeret opløste sig, iden jeg blandede det i mazipanen.
Jeg formede dem til passende størrelse medaljoner. Bagte dem i ovnen ved 180 grader, forvarmet ovn, i 12-14 min (eller indtil de bliver let gyldenbrune)
Jeg valgte at bruge pasturiserede æggeblommer, men alm. kan også anvendes :)
First I wanted to make a spicific cake but it turned out different and I ended up with this chocolate and strawberry cake instead. Enjoy :)
Jeg undlod at give det chokolade overtræk, da det mørke simpelthen var nok i sig selv. Istedet sprøjtede jeg flødeskum rundt i kanten, skar nogle jorbær i skiver og placerede dem symetrisk på kagen. Violà, en chokolade jordbær tærte alla Camilla :)
Bunden er lavet af kransekage masse og de blev rigtig gode.
Opskriften:
3 æggehvider
500 g rå marzipan (revet)
250 g sukker
Jeg lod sukkeret trække en halvtime i æggehviden så sukkeret opløste sig, iden jeg blandede det i mazipanen.
Jeg formede dem til passende størrelse medaljoner. Bagte dem i ovnen ved 180 grader, forvarmet ovn, i 12-14 min (eller indtil de bliver let gyldenbrune)
Jeg valgte at bruge pasturiserede æggeblommer, men alm. kan også anvendes :)
First I wanted to make a spicific cake but it turned out different and I ended up with this chocolate and strawberry cake instead. Enjoy :)
Abonner på:
Opslag (Atom)







